Takeshi Kovacs és a cyberpunk

2018-ban érkezett az Altered Carbon c. sorozat a Netflixre, és az egyik volt kollegám ajánlotta,hogy nézzem meg. (Köszi Timi!). Gyorsan ledaráltam. Látványos,izgalmas,feszült sorozat,sok badass és komoly pillanattal. (Kedvencem Poe volt,a mesterséges intelligenciával bíró hotel,és az unikornisos táska!)

Ugyan a második évadot még nem láttam,de eldöntöttem,hogy a sorozat alapjául szolgáló könyvet egyszer elolvasom.

Philip K Dick és a klasszikus sci-fi műfaj után így következett a cyberpunk "detektívregény", a Valós halál.

A történet szerint a jövőben az emberek meghódították a világűrt,kolonizálták a bolygókat,és ami a legfontosabb,hogy a tudatukat digitalizálták,így testük halála után tudatuk megmarad,és egy más testbe töltve élhetnek tovább. A gazdag és kiváltságos matuzsálemek ezt olyan magasra fejlesztették,hogy tudatukat jobbnál jobb testbe töltve, már több száz éve élnek.

Ebben a különleges világban játszódik a regény,amelynek alapja,hogy a matuzsálemi korú,befolyásos Laurens Bancroft felbéreli Takeshi Kovacsot,a Küldöttet,hogy nyomozza ki,vajon ki ölte meg? 

Takeshi Kovacs karakterét az író elmondása szerint japán és magyar származású ismerőseiről mintázta; és az előszóban Richard Morgan azt is megemlíti,hogy a Kovács helyes kiejtését is egy magyar hölgytől tanulta.

Takeshi Harlan világáról, azon belül is Új-Pest városáról érkezik a Földre egy új testbe azért,hogy Laurens Bancroft rejtélyes halála ügyében nyomozzon.

Kovacs karaktere nekem jobban tetszett,mint a sorozatban,cinikus,fanyar humorú, kemény,de valahol mégis jószívű férfi. 
A világ,amiben játszódik elgondolkodtató; az emberek legyőzik a halált,és a valós halál már csak ritka jelenség; akkor következik be,ha a tudatukat tároló tok megsemmisül. Illetve a furcsa,katolikus vallású emberek önként lemondanak arról,hogy tudatukat új testbe töltsék; ők a valós halált önként elfogadják.

Amit hiányoltam a történetben,hogy én kíváncsi lettem volna Harlan Világára,a Földre,hogy hogyan alakult az emberek élete,és arra is,vajon hogy néz ki Új-Pest? A regény mintegy mellékesen említ korokat, világokat, történelmi pillanatokat,ám nem a világépítésen van a hangsúly.

Izgalmas,feszültségekkel teli regény a Valós halál, ajánlom mindenkinek,aki szívesen kalandozna egy igazi "badass" főhőssel egy matuzsálemekkel,mesterséges intelligenciákkal, virtuális valóságokkal teli történetben.

(Fotó: Porecen,a strandon fejeztem be az olvasást😊)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések