Alaszkában vadásztam

 "Harmadik napja immár, hogy reggelente meglátogat bennünket a szürke mókus.Ahogy kibontom a sátorajtót, már ott ül a fenyőfán, s mihelyt meglát, rémülten ugrándozik ide-oda, hangosan kuncogva. Most is akkora pánikot rendez itt a fatetőn, mintha ma fedezte volna fel a tábort. Tegnapis így tett, tegnapelőtt is. Nyilván minden reggel idejár felháborodni." (Széchenyi Zsigmond: Alaszkában vadásztam)

Széchenyi Zsigmond vadász és író regényeit olyan olvasni, mintha az író otthona melegében, a kandalló előtt, kedvenc itala társaságában mesélne a szavain csüngő olvasónak vadászkalandjairól, a messzi tájakról, érdekes emberekről.

Nem csak a vadászatról szólnak a könyvei, hanem az adott országról, a kultúrájáról, emberekről, emberi történetekről, állatokról, tájakról. Leírásai hangulatosak, történetei érdekesek, és egy pillanatig sem unalmasak.

Az írótól a Náhar-t olvastam először, indiai utazásaim során, és nagyon megtetszett nemcsak a történet, de az író könnyed, szórakoztat stílusa is. Mivel Alaszka régóta rajta van a bakancslistámon, ezért karácsony előtti könnyed olvasmányként az író 1935-ös,alaszkai vadásznaplóját vettem a kezembe.

Alaszka vad, és érintetlen tájain járunk, ahol a természet az úr, ahol már ősszel leesik a hó, ahol a Seward-ba tartó hajóút kalandosan kezdődik (hiszen a sűrű köd miatt néhol a part és éles sziklái alig látszanak), ahol a vadásztáborban reggelre befagy a víz,s ahol az író napokra egy érintetlen félszigeten ragad, mert az érte és társaiért érkező hajó a hóvihar miatt nem tud kikötni a parton. Ezen utazása is kalandos, teli szerencsével és bosszúsággal, szépséggel, viharral, hideggel, törött ujjal.

Ismét élvezettel olvastam Széchenyi Zsigmond naplóját,amely érdekes, szórakoztató, humoros, ugyanakkor vannak benne mély gondolatok is az életről és a természetről - no meg annak szeretetéről.

Annak is ajánlom a könyveit, akit nem különösebben érdekel a vadászat - ahogy én sem vagyok - de szeret utazni vagy szeret elkalandozni messzi tájakra.

Biztosan nem ez volt az utolsó regény, amit olvastam tőle, legközelebb Afrikába fogok vele utazni!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések