Turi Márton (szerk.) - Az finom lesz!

Tiniként fedeztem fel az angol humort. Apukám is nagyon csípte, ő ismertette meg velem először a Monty Phyton-t és a Waczak Szállót. A Csengetett, mylord? teljes DVD gyűjteményét egyik hétvégén vette nekem ajándékba azzal, hogy ez nemcsak szórakoztató sorozat,de angol nyelvtanulás szempontjából is hasznos lehet (jó tapasztalatszerzés volt ez nekem - és mindenkinek).

Nagy kedvencem lett a Csengetett, mylord?. Nemcsak a humora fogott meg, de az emlékezetes karakerek, a pazar díszletek és ruhák és az, hogy a poénok mellett komoly témákból, érzelmekből sem volt hiány. Ugyan én a mai napig jobban szeretem eredeti nyelven nézni, a magyar szinkron is remek lett. Néhány évente újra nézem a sorozatot, és nem tudom megunni. Idézek belőle, a sorozat magyar rajongói Facebook csoportjának is a tagja vagyok, nevetek a mémeken és a kommenteken. Amikor megjelent az Az finom lesz! nem is volt kérdés, hogy megveszem.

A kötet gondosan és igényesen megszerkesztett írások gyűjteménye. Jeffrey Holland (Mr. Twelvetrees) kedves és megható előszavával kezd, majd a forgatásról tudhatunk meg kulisszatitkokat. A magyar szerzők novellái a Csengetett mylord? karaktereivel szórakoztatóak és érdekesek voltak, nekem különösen a költő szobalány versei tetszettek.

Részletes és izgalmas elemzéseket találunk benne arról, a sorozat hogyan mutatta be az 1920-as évek brit társadalmát, mennyire voltak autentikusak a kosztümök. Van szó benne Mrs. Lipton meggyes lepényéről, de a 2018-as közönségtalálkozóról is, és a végén remek interjúk vannak a magyar szinkronszínészekkel. A 90-es évek magyar szinkronja világhírű (és színvonalú) volt és élvezet volt olvasni, mennyire szerették a színészek ezt a munkát (akkor is, ha este 10 és hajnali 2 közt volt idejük rá), hogy sokszor együtt szinkronizáltak, így még jobb volt az összhang köztük. A kötet végén pedig egy átkozottul nehéz teszt is van!

Elgondolkodtató, miért lett ekkora siker a Csengetett, mylord? Magyarországon - erre a könyvben megszólaltatott szinkronszínészek és fanok is megpróbálnak válaszolni. A BBC csupán egyszer vetítette, míg itthon a mai napig töretlen rajongás veszi körbe. Én sem tudok erre igazán válaszolni, de az biztos, hogy nekem is a szívem csücske ez a sorozat. A kötet tele van érdekességekkel és szórakoztató írásokkal; rajongóknak kötelező!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések